Czym jest Telefonia VoIP?
Telefonia VoIP to usługa telefoniczna umożliwiająca wykonywanie i odbieranie połączeń telefonicznych oraz korzystanie z wielu funkcjonalności dostępnych w ramach przydzielonego konta. Usługa ta realizowana jest w technologii VoIP (Voice over Internet Protocol), co oznacza, że przesyłanie głosu odbywa się za pomocą łączy internetowych.
Użytkownik może korzystać z usługi za pomocą kilku rodzajów urządzeń końcowych (terminali):
- telefonu IP, tj. aparatu telefonicznego przystosowanego do realizowania połączeń w technologii VoIP,
- tradycyjnego telefonu analogowego podłączonego do bramki SIP/VoIP, dzięki której możliwa jest konwersja sygnału analogowego na cyfrowy,
- telefonu komórkowego (smartfona), komputera lub tabletu z zainstalowaną aplikacją typu Softphone, umożliwiającą prowadzenie rozmów z urządzeń mobilnych posiadających dostęp do Internetu.
W usłudze Telefonii VoIP, każdy numer stanowi w firmie oddzielne konto i numery te nie są połączone w jedną sieć, w związku z czym wiele funkcjonalności dostępnych w ramach Wirtualnej Centrali Telefonicznej w tym wariancie jest nieosiągalnych.
VoIP dla biznesu
Oferta telefonii VoIP adresowana jest w szczególności do małych i średnich firm oraz start-upów posiadających dostęp do Internetu, ceniących sobie wysoką jakość i niezawodność usług, niskie opłaty abonamentowe i stawki za połączenia telefoniczne oraz umowy na czas nieokreślony (bez okresu karencji, kar umownych, itp.) z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia.
Jak to działa?
Nowi Klienci – otrzymują numery z wybranej przez siebie strefy numeracyjnej, zaopatrują się w telefony IP, które po konfiguracji przez ModesCom wpina się do gniazdka sieciowego z dostępem do Internetu i od tego momentu można zacząć prowadzić rozmowy. Jeśli Klient dysponuje telefonem analogowym, można go również wykorzystać poprzez wpięcie go do bramki SIP/VoIP, dostarczonej przez ModesCom. Istnieje możliwość aktywacji konta z numerem stacjonarnym na urządzeniu mobilnym (telefon komórkowy - smartfon, laptop lub tablet). W tym celu należy zainstalować aplikację typu softphone VoIP i skonfigurować konto zgodnie z instrukcją ModesCom. W takiej konfiguracji urządzenie przenośne znajdujące się w zasięgu sieci WiFi lub Internetu mobilnego (3G, LTE), umożliwia prowadzenie rozmów z numeru stacjonarnego.
Abonenci innych operatorów – mogą przenieść użytkowane dotychczas numery do sieci ModesCom a po zaopatrzeniu się w telefony IP lub bramki SIP/VoIP mogą wykonywać połączenia telefoniczne.
Funkcjonalności podstawowe
-
przekierowanie połączeń (bezwarunkowe, przy zajętości, przy braku odpowiedzi, przy nieosiągalności)
-
konferencja trójstronna
-
prezentacja numeru
-
połączenia oczekujące
-
oddzwanianie
-
tworzenie planów połączeń wychodzącychi przychodzących
-
blokada prezentacji własnego numeru
-
funkcja nie przeszkadzać
-
odrzucanie anonimowych połączeń
Funkcjonalności dodatkowe
-
możliwość przypisania jednego numeru do kilku urządzeń (terminali abonenckich)
-
możliwość wykonywania połączeń równoległych z jednego numeru
-
dzwonienie sekwencyjne (definiowanie indywidualnego scenariusza dzwonienia na różnych terminalach)
-
poczta głosowa/wideo (przesyłanie nagranej wiadomości pocztowej w pliku wav lub avi na zdefiniowane konto e-mail Klienta)
-
nagrywanie i archiwizacja rozmów telefonicznych
Zalety wykorzystywania wirtualnej centrali telefonicznej
-
niskie ceny połączeń i abonamentów
-
darmowe rozmowy pomiędzy wszystkimi użytkownikami platformy, nie tylko w obrębie danej firmy
-
brak umów lojalnościowych – umowa na czas nieokreślony z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia
-
jakość głosu taka jak w telefonii stacjonarnej (G.711) z możliwością podwyższenia jakości do HD, przy wykorzystaniu odpowiednich kodeków
-
możliwość korzystania z numeru stacjonarnego na urządzeniach mobilnych (laptop, telefon komórkowy - smartfon, tablet)
-
numer podąża za firmą, nie jest przypisany do jej fizycznej lokalizacji – przy zmianie lokalizacji siedziby firmy możliwe jest korzystanie z tej samej puli numerów abonenckich