Czym jest Wirtualna Centrala IP PABX ?

Wirtualna Centrala IP PABX dla firm to usługa świadczona w oparciu o rozwiązanie klasy operatorskiej firmy BroadSoft, umożliwiająca łączenie pojedynczych użytkowników w grupy odpowiadające funkcjonalnie pracy w ramach klasycznej centrali abonenckiej PABX. Użytkownikom dostarczany jest zaawansowany zestaw funkcjonalności centralowych dostępnych w ramach dedykowanych central PABX, jak również wykraczających poza te ramy. Połączenia głosowe realizowane są z jakością rozmów stacjonarnej telefonii cyfrowej lub wyższą (HD) i mobilnością oferowaną jedynie w rozwiązaniach IP.

Jak to działa ?

Nowi Klienci – otrzymują numery z wybranej przez siebie strefy numeracyjnej, zaopatrują się w telefony IP, które po konfiguracji przez ModesCom wpina się do gniazdka sieciowego z dostępem do Internetu i od tego momentu można zacząć prowadzić rozmowy. Jeśli klient dysponuje telefonem analogowym, można go również wykorzystać poprzez wpięcie go do bramki SIP/VoIP, dostarczonej przez ModesCom,
Istnieje możliwość aktywacji konta z numerem stacjonarnym na urządzeniu mobilnym (telefon komórkowy - smartfon, laptop lub tablet).
W tym celu należy zainstalować aplikację typu softphone VoIP i skonfigurować konto zgodnie z instrukcją ModesCom. W takiej konfiguracji urządzenie przenośne znajdujące się w zasięgu sieci WiFi lub Internetu mobilnego (3G, LTE), umożliwia prowadzenie rozmów z numeru stacjonarnego.

Abonenci innych Operatorów – mogą przenieść użytkowane dotychczas numery do sieci ModesCom a po zaopatrzeniu się w telefony IP lub bramki SIP/VoIP mogą wykonywać połączenia telefoniczne. 

info grafika

Funkcjonalności podstawowe

  • wybieranie skróconych numerów wewnątrz firmy

  • transfer połączeń bezwarunkowy i po konsultacji

  • przekierowanie połączeń (bezwarunkowe, przy zajętości, przy braku odpowiedzi, przy nieosiągalności)

  • przechwycenia połączeń, bezpośrenie i w grupie

  • konferencja trójstronna

  • konferencja błyskawicza

  • prezentacja numeru

Funkcjonalności dodatkowe

  • blokada prezentacji własnego numeru

  • interaktywna obsługa osoby dzwoniącej (IVR)

  • połączenia oczekujące

  • oddzwanianie

  • tworzenie planów połączeń wychodzących i przechodzących

  • monitorowanie zajętości linii

  • zapowiedź przed połączeniem

  • rejestracja wielu terminali i aplikacji VoIP na jednym numerze

  • możliwość wykonywania połączeń równoległych z jednego numeru

  • przechwytywanie połączeń

  • połączenia wielostronne

  • muzyka/informacja przy oczekiwaniu na połączenia oraz przy połączeniach oczekujących

  • dzwonienie sekwencyjne

  • poczta głosowa

  • poczta wideo

Korzyści

  • dostęp do wielu funkcji telefonicznych zarezerwowanych dotychczas wyłącznie dla największych firm

  • brak inwestycji w kosztowne, tradycyjne sprzętowe centrale telefoniczne oraz brak kosztów utrzymania

  • niskie ceny połączeń i abonamentów

  • darmowe rozmowy pomiędzy wszystkimi użytkownikami platformy, nie tylko w obrębie danej firmy

  • brak umów lojalnościowych – umowa na czas nieokreślony z 1-miesięcznym okresem wypowiedzenia

  • natychmiastowe uruchomienie usług a wszelkie rekonfiguracje realizowane „od ręki”

  • elastyczność: wszystkie zaawansowane funkcje można konfigurować w dowolny sposób, często stosownie do doraźnych i długookresowych potrzeb organizacji

  • jakość głosu tak jak w telefonii stacjonarnej (G.711) z możliwością podwyższenia jakości do HD, przy wykorzystaniu odpowiednich kodeków

  • możliwość korzystania z numeru stacjonarnego na urządzeniach mobilnych (laptop, telefon komórkowy - smartfon, tablet)

  • numer podąża za firmą, nie jest przypisany do jej fizycznej lokalizacji – przy zmianie lokalizacji siedziby firmy możliwe jest korzystanie z tej samej puli numerów abonenckich